Libellé du cours : |
BME121 French as foreign language |
Département d'enseignement : |
MSO / Mécanismes Structures Ouvrages |
Responsable d'enseignement : |
Madame VERONIQUE DZIWNIEL / Monsieur OLIVIER MAYEUR |
Langue d'enseignement : |
|
Ects potentiels : |
2 |
Grille des résultats : |
|
Code et libellé (hp) : |
MR_BME_S1_MSO_FFL - BME121 French as foreign lang |
Equipe pédagogique
Enseignants : Madame VERONIQUE DZIWNIEL / Monsieur OLIVIER MAYEUR
Intervenants extérieurs (entreprise, recherche, enseignement secondaire) : divers enseignants vacataires
Résumé
Students will acquire the linguistic and cultural competences that will enable them to feel at ease in daily life, during their studies in France and in professional contexts.
The courses will also be an opportunity for students to exchange over their specific cultures and tackle intercultural issues.
Objectifs pédagogiques
Students will be able to better understand and use the French language in daily life, academic and professional situations.
Focus will be placed on oral and written linguistic competences.
They will also be able to understand the specificities of French culture and French work ethic, while exchanging on their own cultural specificities in an intercultural perspective.
Objectifs de développement durable
Modalités de contrôle de connaissance
Contrôle Continu
Commentaires: Strong emphasis will be placed on active participation.
Short oral and written tests will be organized throughout the module.
Ressources en ligne
-Bibliography:
Grammaire progressive du français, CLE international, Paris, (several levels)
Vocabulaire progressif du français , CLE international (several levels)
Jean-Luc Penfornis, Vocabulaire progressif du français des affaires, CLE INTERNATIONAL, (several levels)
Claude Simard, Suzanne-G. Chartrand, Grammaire de base, De Boeck, Bruxelles, 2012
-Written and oral documents , videos, articles etc …
-Didactic Equipment and software
-real life artefacts
Pédagogie
Use of written and oral documents, real life artefacts
Interactive learning
Séquencement / modalités d'apprentissage
Nombre d'heures en CM (Cours Magistraux) : |
0 |
Nombre d'heures en TD (Travaux Dirigés) : |
0 |
Nombre d'heures en TP (Travaux Pratiques) : |
0 |
Nombre d'heures en Séminaire : |
30 |
Nombre d'heures en Demi-séminaire : |
0 |
Nombre d'heures élèves en TEA (Travail En Autonomie) : |
0 |
Nombre d'heures élèves en TNE (Travail Non Encadré) : |
0 |
Nombre d'heures en CB (Contrôle Bloqué) : |
0 |
Nombre d'heures élèves en PER (Travail PERsonnel) : |
0 |
Nombre d'heures en Heures Projets : |
0 |
Pré-requis
None : Courses will be tailored to the student’s level.
Nombre maximum d'inscrits
Remarques