Libellé du cours : | FLE |
---|---|
Département d'enseignement : | EEA / Electronique Electrotechnique Automatique |
Responsable d'enseignement : | Madame VERONIQUE DZIWNIEL |
Langue d'enseignement : | |
Ects potentiels : | 0 |
Grille des résultats : | |
Code et libellé (hp) : | MR_DS_S3_FLE - FLE ou 2nde langue |
Equipe pédagogique
Enseignants : Madame VERONIQUE DZIWNIEL
Intervenants extérieurs (entreprise, recherche, enseignement secondaire) : divers enseignants vacataires
Résumé
Students will be able to express themselves and understand French, feel comfortable in everyday day, during their studies and in professional contexts.
Objectifs pédagogiques
To reach these objectives, students will be able to : -use their language skills to deal with written and oral documents, -feel at ease in class and everyday life situations (phone calls, health, shopping, administration …), -understand the French approach to scientific and professional documents (how to write an email, a cover letter, a CV, basic approach to scientific articles, etc …) NB : students will have the opportunity to take delf/dalf exams (at their own cost).
Objectifs de développement durable
Modalités de contrôle de connaissance
Contrôle Continu
Commentaires: Strong emphasis will be placed on active participation.
Oral and written tests will be organized on a regular basis.
Linguistic and communication competences will be assessed using the the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR).
Ressources en ligne
-Bibliography: Grammaire progressive du français, CLE international, Paris, (several levels) Vocabulaire progressif du français , CLE international (several levels) Jean-Luc Penfornis, Vocabulaire progressif du français des affaires, CLE INTERNATIONAL, (several levels) Claude Simard, Suzanne-G. Chartrand, Grammaire de base, De Boeck, Bruxelles, 2012 -Written and oral documents , videos, articles etc … -Didactic Equipment and software -real life artefacts
Pédagogie
Use of written and oral documents, real life artefacts Interactive learning
Séquencement / modalités d'apprentissage
Nombre d'heures en CM (Cours Magistraux) : | 0 |
---|---|
Nombre d'heures en TD (Travaux Dirigés) : | 24 |
Nombre d'heures en TP (Travaux Pratiques) : | 0 |
Nombre d'heures en Séminaire : | 0 |
Nombre d'heures en Demi-séminaire : | 0 |
Nombre d'heures élèves en TEA (Travail En Autonomie) : | 0 |
Nombre d'heures élèves en TNE (Travail Non Encadré) : | 0 |
Nombre d'heures en CB (Contrôle Bloqué) : | 0 |
Nombre d'heures élèves en PER (Travail PERsonnel) : | 0 |
Nombre d'heures en Heures Projets : | 0 |
Pré-requis
Courses will be tailored to the student’s level.
Nombre maximum d'inscrits
Remarques
Cours mutualisés Masters, ENSCL et Ecole Centrale pour permettre la répartition en groupes de niveaux.